Menu

Anton KOLOTAEV

CHÂTENAY-MALABRY Cedex

En résumé

Looking for functional programming positions either on Scala, F# or OCaml

Mes compétences :
C#
Python
KnockoutJs
Scala
Nemerle
OCaml
F#
C++

Entreprises

  • Ecole Centrale Paris - Software engineer

    CHÂTENAY-MALABRY Cedex 2012 - maintenant Developing a market microstructure simulation library. Technologies: Python, knockoutjs, Scala, C++
  • INRIA - Software engineer

    Le Chesnay 2010 - 2012 Developed a framework to easily implement language bindings (bindings to Python and F# are 
    implemented so far) for a library of option pricing Premia.  Developed a Web-interface to the library. 
    Developed a C++/Python framework for market microstructure simulation in collaboration with Ecole 
    Centrale de Paris. Technologies : C++, F#, Python, knockoutjs, Excel API, boost
  • Saint-Petersburg University for Informatics, Mechancs and Optics - Lecturer

    2008 - 2010 Read a course on CLR and .NET languages: C#, F#.
  • Transas - Software engineer

    2008 - 2010 Design and implementation of a GIS and data preparation tools for a virtual reality system used for 
    military and emergency trainings. Technologies : C#, F#, C++, C++/CLI, IronPython, Stackless python,
    Alienbrain API, boost, DirectX
  • Tbricks - Software engineer

    2007 - 2008 Worked to develop a system for algorithmic trading. Technologies : C++.
  • INRIA - Software engineer

    Le Chesnay 2006 - 2007 Developed an add-in for MS Excel allowing to price options using Premia library. Technologies : C++,
    Excel API, XLW, VBA
  • FORCE technologies - Software engineer

    2005 - 2006 Design and development of a virtual reality system for used navigator training. Technologies : C#,
    C++/CLI
  • Transas - Software engineer

    2003 - 2005 Design and development of virtual reality system used as entertainment and education 
    complex. Implemented number of artificial intelligence and computational geometry algorithms. 
    Technologies : C++, boost, OpenGL, CGAL
  • MADia Entertainment - Software engineer

    2003 - 2003 Was involved in developing first-person shooter Operation: Matriarchy which is similar to the "Half-
    life" game. Developed a part of the game logic (weapon behavior, damage model, bots' behavior & 
    navigation). Technologies : C++, OpenGL
  • Emeris Technologies - Software engineer

    2000 - 2003 Development of extension modules for MS InternetExplorer, MS Word, MS Excel allowing to 
    annotate documents and Web pages. Technologies : C++, ActiveX, MS Word API, MS Excel API
  • Terkom - Software engineer

    1997 - 2000 Developed a translator from macroassembly language for a new CPU. Implemented CPU instructions 
    set in microcode. Technologies: C++, AWK

Formations

  • Saint-Petersburg Institute For Informatics And Automation Of Russian Academy Of Sciences (SPIIRAS) (Saint Petersburg)

    Saint Petersburg 2002 - 2005
  • Université De Saint Petersbourg (Saint Petersbourg)

    Saint Petersbourg 1996 - 2002 M.Sc

Réseau

Annuaire des membres :