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Aurélien LOIZEAU

Paris

En résumé

Mes compétences s'orientent de manière générale vers le développement, la conception et le management de projets orientés objet en environnement Windows et les interfaces graphiques associées.
Je suis habitué à évoluer au milieu de différents langages de programmation et à m'adapter à tous les types de problématiques.

Mes compétences :

MFC
Visual studio
Microsoft .NET
XML
Mac OS X
Microsoft Windows
Python
OpenGL
C++
Gestion de projet

Entreprises

  • Quantic Dream - Lead Tools, Debug and Test Environments

    Paris 2016 - maintenant • Merge my two previous position at Quantic Dream.
    • Lead an extended team in charge of the internal authoring tools : script editior, level editor, cinematic editor, and all the other specific tools needed to ensure a smooth production as well as the misc tools and systems needed by the whole studio to work efficiently.
    • 7 developers and 5 tools testers (among whom 2 principal programers and an associate lead)
    • C++ / MFC for some legacy tools, C++/Qt for all the new tools
    • Python, Django, LUA, rest apis, MongoDB, ...

    Productions :
    • Detroit (PS4)
  • Quantic Dream - Lead Debug and Test Environments

    Paris 2013 - 2016 • Lead the team in charge of the quality of the tools delivered in production (Authoring tools, maya plugins, game build system) as well as all the misc tools and systems needed by the R&D to work efficiently.
    • Continuous integration (Teamcity), unit testing, automatic functional testing, build delivery tools, integration processes for the releases, build system, crash reporting, debugging tools, static code analysis, etc...
    • 5 people for tools testing and 2 developers.
    • Still C++ / MFC for some legacy tools, but other languages / tech on a daily basis : C#, Qt framework, Python, Django, LUA, rest apis, ...

    Productions :
    • Currently working on an unannounced PS4 title
    • Beyond : Two Souls (October 2013)
    • The Dark Sorcerer (June 2013)
  • Quantic Dream - Lead Tools Developer

    Paris 2010 - 2013 • Lead the team in charge of all the authoring tools used by the studio for its games or short films.
    • Manage 5 people, supervise schedules, take decisions for the new tools, write or initiate specs documents.
    • Start to supervise the continuous integration process initiated by the CTO during the production.
    • Legacy tools in C++ / MFC and new tools in C# / Winforms / WPF with an IPC layer to communicate with a remote backend or runtime.

    Productions :
    • Heavy Rain Move Edition (September 2010)
    • Kara (March 2012)
    • The Dark Sorcerer (June 2013)
    • Beyond : Two Souls (October 2013)
  • Quantic Dream - Tools Developer

    Paris 2006 - 2010 • Worked on the authoring tools used through Heavy Rain production : cinematic editor, level editor, motion kit editor, reusable generic UI, port the main tool from mono frame to multi frame, debugging, maintenance, etc...
    • Worked on all the layers from the UI to the associated engine classes (fill the runtime objects for export for example, verify the structures and debug the behavior on PS3)
    • 6 people in the team and a lead : 3 on the authoring tools and 3 on the database/pipeline layers
    • By the end of the production I became responsible of the delivering process as well as the main interlocutor for the users.
    • Main Tech : MFC, C++, Visual Studio, PS3 toolchain

    Productions :
    • Heavy Rain : The Casting (June 2006)
    • Heavy Rain (February 2010)
    • Heavy Rain : The Taxidermist (April 2010)
  • Metrologic Group - Développeur Logiciel

    Meylan 2004 - 2006 • Développements sur les logiciels édités par la société (leader dans le domaine de la métrologie)
    • Intervention aussi bien sur le noyau que sur l'interface pour ajouter de nouvelles fonctionnalités, en améliorer d'autres ou faire de la maintenance.
    • Responsable de la partie export des résultats au format DML (dérivé du XML adapté à la métrologie). Suivi de l’évolution du standard au cours de réunions téléphoniques en anglais avec le groupe de travail.
    • Tous les développements effectués en Visual C++ / MFC.
  • Keosys - Développeur Stagiaire

    2003 - 2003 • Stage de fin d'études pour dont le but était de réaliser un prototype de négatoscope numérique : le Positoscope (outil de communication et de visualisation d'examens médicaux en local ou à distance : télémédecine).

    • Equipe de développement constituée de 4 développeurs et d'un chef de projet.
    • Stage achevé sur la réalisation d' un prototype fonctionnel qui a servi de base à un dépot de brevets puis à la commercialisation.
    • Collaboration avec un des laboratoires du CNRS et les services de médecine nucléaire de 5 hôpitaux afin d'obtenir un produit correspondant parfaitement aux attentes des médecins.

    • En charge de la réalisation de l'interface graphique de la partie pilotant le Positoscope (Visual C++/MFC, écran tactile) ainsi que du développement du module permettant l'affichage des clichés sur un second écran (C++ / OpenGL).
    • En charge de la bonne intégration des modules développés par le reste de l'équipe.

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