Menu

Guillaume POLVECHE

Roubaix

En résumé

• Autodidacte dès mes débuts puis enrichi d'une formation de 5 ans, suivie de nombreuses expériences professionnelles, je propose aujourd'hui de solides compétences artistiques et techniques.
• Polyvalent, j'ai pu répondre à des attentes variées en combinant mon savoir-faire graphique avec mes capacités de développeur.
• Aujourd'hui résolument orienté vers la direction technique, je souhaite garder une approche artistique des projets auxquels je participe, et rester ouvert aux nombreuses disciplines qui me passionnent : Modeling, VFX, Rendering, Animation ...

Mes compétences :
Javascript
Mental ray
Photoshop
Nuke
Python
3D Modeling
Syflex Clothe
Arnold
Houdini
MAYA
3D Animation
ZBrush
Particle Effects
Softimage:ICE
3d studio max
After effects
3D Rendering
Softimage XSI
Illustrator
V-ray

Entreprises

  • Ankama Games - CG Artist / Compositing Operator

    Roubaix 2017 - 2017 Compositing on "Wakfu" Saison 3
  • Tchack - CG Artist / Renderer

    2017 - 2017 3D animation trailer :
    Surfacing, Lighting, Rendering, Compositing
  • Ankama Games - Animation Pipeline Development

    Roubaix 2016 - 2016 Production softwares, Pipeline and art tools development on the 2D/3D animated series WAKFU.
  • White Rabbit Pictures - CG Artist / TD Motion Designer

    2015 - 2015 3D Motion Design for commercials :
    Metal pieces and typography burning, melting, deforming, cooling :
    • Modeling
    • Animation/Simulation
    • VFX
    • Shading/Rendering
  • Foligraf Studio - CG Artist / Modeler

    Tourcoing 2015 - 2015 Advertising :
    Photorealistic Modeling / Rendering
  • Studio Redfrog - CG Artist / Technical Director

    2013 - 2014 3D animated series :
    Development and application of visual effects and pipeline.

    • Pipeline
    Scripting, automation (Softimage: Javascript/Python scripting), Rendering optimization (Mental Ray)
    • Rigging
    Character animation tools, Baked FX animation tools
    • VFX
    Lead Hair simulations. (Softimage:ICE + Syflex), Particles. (Softimage:ICE)
  • Foligraf Studio - CG Artist / Technical Director

    Tourcoing 2013 - 2013 Lighting, shading, rendering, animation for jewellery products presentations.
    Fur setup for animations.
  • Je Regarde - CG Artist / Technical Director

    2012 - 2012 3D animation short :
    Development and application of visual effects and pipeline tools.

    • Scripting / Automation / Pipeline :
    scene auto setup: rig and animation imports / passes / buffers / lights / shaders / simulation tools
    • VFX Clothe :
    setup on character's clothes, simulation tools for Animators (Syflex/ICE)
    • VFX Hair :
    particles setup and procedural modeling (ICE), simulation tools for Animators (Syflex/ICE), 'toon-hair' shading (ICE), buffered rendering (Arnold), compositing trees (AfterEffects)
    • VFX Vegetation :
    trefoil, grass, aquatic vegetals, fluids (ICE), procedural modeling, particles positionning/coloring through texturing, animation/simulation, buffered rendering (Mental Ray), compositing trees (AfterEffects)
  • Peoleo - Infographiste 3D

    Paris 2011 - 2011 Stage d'étude.
    Modeling/Texturing at Péoléo Entertainment on the "Drakerz" Video Game.
  • Wip:ON - Infographiste 3D

    2010 - 2010 Stage d'étude.
    3D Animation, Modeling, Matte Painting, Compositing
  • L'Agence To Rich - Webdesigner

    2008 - 2008 Stage d'étude.
    Webdesign orienté e-marketting, e-mailing et bannières Flash

Formations

  • POLE IIID

    Roubaix 2011 - 2013 Master 'Concepteur Réalisateur 2D/3D'

    Computer Graphics Animation / Technical Direction
  • POLE IIID

    Roubaix 2007 - 2011 Licence 'Concepteur Réalisateur 2D/3D'

    Computer Graphics Generalist

Réseau